lördag 26 januari 2008

1 år!!!

Lillis har blivit 1 år! Det är inte verkligt att tiden kan gå så enormt snabbt! Pappan klarar sig nya roll med fantastisk bravur. Gissa om jag blev imponerad när det blev besök på "Rum för barn" och öppna förskolan - redan första veckan!! 4 pappor med småttingar, som dricker latte och drar barnvagn i bredd. Vilken skön syn!
Jag kan helt och fullt koncentrera mig på jobbet. Men oj vad jag längtar, vill kuta det snabbaste jag kan från tuben och hem - känns som det tar evigheter att gå de få minutrarna.
Första födelsedagskalaset blev en trevlig upplevelse! Massor av kära kom och firade och tårtan var god tyckte Lillis. Tyvärr fick han feber under dagen och har varit sjuk i en vecka nu. Just nu är det böcker, bollar och allt med hjul som är favoriterna. Han är så med och börjar kunna många ord och kopplar ofta tingen i böckerna till saker i sin egen värld. Åh vad en premiärmamma blir stolt när han pekar och verkar förstå typ ALLT!
Vår Lillis är en stadig bit, på tisdag är det dags för vaccination och väga och mäta. Det ska bli spännande. Jag tror han kommer väga 11,1 kg.
Bloggandet blir ju kraftigt eftersatt i dessa tider, men ska försöka skriva åtminstone ett inlägg per vecka: så välkommen att titta in nästa söndag igen!
Ha en bra vecka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att Wille och jag missade 1 års kalaset men det kommer ju att bli ett gäng barnkalas till innan han blir stor : )

Tänk vad kul det vore om pappan ville bli en bloggande pappa! Skulle vara ytterst trevligt att läsa en pappas reflektioner! Ska försöka peppa B till bloggande men jag har inte så höga förhoppningar...

Moderator sa...

Ja, kalas lär man ju få mer än nog av framöver...;-) Tack för den fina presenten!! Lillis är dock lite rädd för den fortfarande:-)
Vore verkligen spännande att läsa en pappas reflektioner! Fortsätt peppa B (jag har gett upp).

Anna sa...

Nej ge inte upp!

Kul att läsa din blogg.. ska kolla in på söndag... ingen press nu bara ;)