torsdag 10 januari 2008

En vabbare gör entré

Efter en dag på jobbet dukar jag under för en simpel förkylning...
Lär väl bli kallad Vabbaren från och med nu:-(
Men första dagen gick lugnt till. Det blev en riktig mjukstart så jag kom på mig själv med att sitta och storgäspa framåt eftermiddagen. Synnerligen pinsamt. Jag är inte van att sitta still så länge ju. Jag slappnade helt enkelt av när jag kom till jobbet...
Lillis är så oerhört rar just nu. Han skrattar högt åt saker han upptäcker när han på egen hand forskar runt i sina projekt. Nu ikväll har han öppnat och stängt sovrumsdörren minst 100 gånger - lika förundrad och nöjd varje gång:-)
Första pappadagen gick jättebra och jag blev galet längtansfull när jag pratade med dem i telefonen och Lillis kiknar av skratt rakt i luren.
I helgen blir det hejdundrande kalas för Lill-kusin A fyller 1! Sen ska julen ut (har dock tyvärr redan börjat hacka loss lite (stora) bitar på pepparkakshuset så sitter här med magknip).
Ha en riktigt skön helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, 1 dag på jobbet och redan går du under smeknamnet vabbaren :) Storstilad comeback! Äh, lika bra med en mjukstart, man har ju typ hundra år på sig att jobba igen det ändå...

Här härjar separationsångesten på, snusar och pussar och kramar på A tills han blir tokig. Kan helt enkelt inte få nog!! Ska bli väldigt kul att börja jobba, men hur kommer A egentligen att klara sig utan mamma (eller snarare, hur ska mamma klara sig utan A...).

Krya på dig kära svägerska, ses på lördag med buller och bång!

Puss puss

Ilona sa...

Låter som en bra start på jobbandet!

Anonym sa...

Har också koncentrationssvårigheter på jobbet...

Ilona sa...

Grattis Lillis nu är du snart Storis! Så hur var ditt första kalas?

Anna sa...

Grattis Lillis!
Tycker dock inte du ska ta Ilonas smeknamn även om du börjar bli stora killen...