söndag 6 januari 2008

Redo för premiären som arbetade mamma!

Helgen har varit lugn med lite pulkaåkning i lördags (som Lillis tyckte var sååå tråkigt). Idag har vi varit hos våra vänner 3-barnsfamiljen och fikat. De är värsta proffsfamiljen!! De beger sig t ex gladeligen in till stan hela familjen och shoppar julklappar - 2 dagar efter att lillan kom till världen... Och varje gång man är där så är det lugnt och fint och vi vuxna kan sitta och doppa och skoja och resonera utan att bli störda! Hur gör de?(tabletter?)
Lillis är nu kry från sin förkylning och är så nöjd med sig själv och livet! En perfekt tid för överlämning.
Nu är jag redo för premiären som arbetande mamma. Kostymen är vädrad och jag ser fram emot att åka tunnelbana (ståplats?) och att få träffa mina kollegor! Pappan är också taggad och har suttit i luren i flera dagar och smitt planer med sina f-lediga pappakompisar..
Återkommer med en rapport från första jobbardagen (hoppas jag inte dör av längtan... pappan tror att han kommer behöva byta telefonnummer för att jag kommer att ringa ner dem fullständigt...)

3 kommentarer:

Anna sa...

Lycka till imorgon!

Ilona sa...

Kan ju inte säga att min kostym är vädrad, frågan är var är min kostym? Själv kommer jag att återvända till rötterna och ska jobba en termin på en småbansavdelning, det blir en utmaning.

Anonym sa...

Lycka till på arbetet idag! 88 minuter kvar tills terminsstart här...