lördag 29 mars 2008

Går och går med sin cowboystil

Solen skiner och jag sitter här med mitt morgonkaffe i ett lugnt och tyst hus. Lillis och pappan sover. Och oj vad det var länge sedan jag skrev något här på bloggen. Märks att det är nya tider med jobb, jobb, jobb... Anar att det kommer bli än tuffare till hösten då Lillis börjar förskolan, så jag satsar på att göra intryck här och nu:-) Ska bl a bränna av 10 utvecklingssamtal i april.
Himla sent man får erbjudande om förskoleplats för övrigt!! Maj känns ju skrämmande nära augusti och hjälp vad gör man om man får en kass plats jättelångt från hemmet (Kista?)???
Lillis är så stor nu, han leker på med sina bollar, böcker och traktorer. Och går och går med sin cowboystil. Han är en glad kis som skrattar mycket och han har mycket idéer och hittar på egna lekar. Han älskar att bada numera, så det gör jag ofta med honom för att smöra in mig då jag kommer hem på vardagkvällarna. Lillis börjar definitivt bli mer bestämd och gnäller när han inte får som han vill. Vet att detta bara är början och försöker vara bestämd. Ofta lyckas jag, men ibland (fortfarande) skrattar han förtjust åt mig när jag säger till på skarpen och då kan jag i princip alltid behålla lugnet...;-)
Han har sovit lite oroligare ett tag men nu är allt frid och fröjd igen sen vi började ge välling med lite fullkorn på kvällen. Klart han vaknade och skrek av vrålhunger när han blev itutad mild välling för småkottar.
Idag blir det barnkalas.
Ha en trevlig helg!

4 kommentarer:

Ilona sa...

Då är det bara hölstret och bootsen som saknas! Så hur ser läget ut angående förskoleplats? Är det krig om platserna?

Anonym sa...

Vad härligt med ett nytt inlägg! jag har längtat :)

Vad härligt att E går med skor nu oxå. Vi var ute med A på lekplatsen idag hon han knallade omkring i sina gummistövlar...lite svårt på ojämnt underlag, men han blir allt bättre på det. Tänk att de kommer springa omkring som tokar i sommar, de är så stooora!

Anonym sa...

Roligt med ett nytt inlägg! Har varit här och tittat titt som tätt och nu äntligen! I like!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Flores Online, I hope you enjoy. The address is http://flores-on-line.blogspot.com. A hug.